چفت

ی از مهم‌ترین اجزای آشپزخانه کابینت‌ها هستند که علاوه بر کاربردشون با طرح و رنگ و نقششون به فضای داخلی آشپزخانه زیبایی می‌بخشن. با نگاه اول به آشپزخانه، اولین چیزی که به چشم میاد کابینت

کابینت هایگلاس

  • 13:41
  • 137  بازدید

ی از مهم‌ترین اجزای آشپزخانه کابینت‌ها هستند که علاوه بر کاربردشون با طرح و رنگ و نقششون به فضای داخلی آشپزخانه زیبایی می‌بخشن. با نگاه اول به آشپزخانه، اولین چیزی که به چشم میاد کابینت‌ها هستند بنابراین انتخاب طرح و رنگ اون‌ها باید طوری باشه که فضای آشپزخانه رو زیبا و چشم نواز بکنه.

های گلاس طوسی تیره

انواع کابینت آشپزخانه :

کابینت‌ها مدل‌های مختلفی دارن که بیشتر اون‌ها متریالشون از ام دی اف ساخته می‌شه و با روکش‌های مختلف به بازار عرضه می‌شن. روکش‌ها علاوه بر دووام و طول عمر، در زیبایی کابینت هم تاثیر مستقیمی دارن. روکش‌های براق موجود در بازار شامل روکش های زیر هستند:

  • روکش پلی گلاس
  • روکش هایگلاس
  • روکش ملامینه
  • روکش اکریلیک
  • روکش پی وی سی
  •  روکش یو وی

روکش های گلاس به دلیل قیمت مناسب و نمای پایانی زیبایی که دارند در سال‌های اخیر جزو پرطرفدارترین متریال‌های بازار بودن.

تو این مقاله براتون از کابینت آشپزخانه هایگلاس صحبت می کنیم، اینکه چطور زیبایی و طرح و رنگ این نوع کابینت روی دکوراسیون آشپزخانه تاثیر می‌ذاره و چه چیزی باعث شده تا به یکی از پرطرفدارترین نوع کابینت تبدیل بشه. اگه دنبال یه طرح خاص و منحصر به فرد هستید که جون تازه‌ای به آشپزخانه‌تون بدین با ما همراه باشید.

کابینت هایگلاس چیست ؟

کابینت آشپزخانه هایگلاس در واقع همون کابینت MDF هست یا اینطور بگیم مغزی کابینت هایگلاس، ام دی افه اما لایه رویی اون با یه روکش از جنس پلکسی گلاس پوشیده می‌شه که باعث می‌شه ظاهری براق، شفاف و شیشه‌ای شکل داشته باشه. همین روکش وجه تمایز این دو نوع کابینته و البته باعث خاص شدن و زیبایی چشمگیر کابینت هایگلاس می‌شه.

علاوه بر هایگلاس یه نوع دیگه از کابینت هم داریم که بهش پلی گلاس گفته می‌شه. پلی گلاس هم ام دی افه که یه لایه پلی استر روش قرار می‌گیره. نسبت به هایگلاس درخشش و برق بیشتری داره و در مقابل خط و خش مقاومتره.

بهترین نوع ام دی اف هایگلاس ساخت کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا، اتریش و اسپانیاست. تو بازار بیشتر کار ترک پیدا می‌شه و نمونه‌هایی از ام دی اف هایی که در داخل کشور روکش هایگلاس میشن هم داریم. انتخاب جنس کار و برند کابینت آشپزخانه هایگلاس بستگی داره به هزینه‌ای که می‌خواید انجام بدید.

هایگلاس سفید

مهم‌ترین گزینه‌ای که کابینت آشپزخانه هایگلاس ساخت کشورهای مختلف و برندهای داخلی و خارجی رو از هم متمایز می‌کنه میزان موجی هست که در سطح روکش اون وجود داره. هر چه میزان موج کمتر باشه یعنی عملیات پرس روکش بهتر انجام شده و کیفیت ام دی اف به کار رفته در اون محصول بهتره.

دقت داشته باشید که بهترین جنس هایگلاس باز هم یه موج خیلی کمی داره اگه می‌خواید کاملا رفلکتی بدون موج داشته باشید باید از جنس پلی گلاس استفاده بکنید که قیمتش یه مقدار از هایگلاس گرونتره. پس موقع خرید حتما ورق هایگلاس رو در مقابل نور قرار بدید و در انعکاس اون میزان موج کار رو ببینید.

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه هایگلاس :

مزایا

کابینت آشپزخانه هایگلاس چون سطحی صاف و صیقلی داره منبع خوبی برای نور هست. بازتاب نور جلوه لاکچری به محیط خونه می‌ده علاوه بر اون باعث روشنایی بیشتر آشپزخانه‌هایی می‌شه که پنجره ندارن و نور گیر نیستند. استفاده از کابینت آشپزخانه های گلاس در آشپزخانه‌های کوچیک درست مثل استفاده از آیینه تو محیط‌های کوچیک، با انعکاس نور و بازتاب محیط اطراف ایجاد توهم می‌کنه و فضا رو بزرگتر نشون می‌ده علاوه بر اون به فضا حس آرامش و تازگی میده.

البته این نکته رو هم در نظر داشته باشید که این بازتاب باعث می‌شه رنگ‌های محیط اطراف هم منعکس بشه و بنابراین اگه سقف آشپزخانه یا محیط‌های اطراف آشپزخانه (برای آشپرخونه‌های اُپن) رنگ خاصی داشته باشن ممکنه حس کنید کابینت‌هاتون تغییر رنگ داشته به خصوص اگه هایگلاس سفید یک دست برای کل آشپزخانه استفاده کرده باشید.

کابینت هایگلاس کرم با پیشخوان تیره و کف طوسی

کابینت هایگلاس کرم با پیشخوان تیره

خوبی بعدی کابینت آشپزخانه هایگلاس مینیمال بودن اونه. سادگی این نوع کابینت به خصوص اگه از نوع بدون دستگیره‌ش (با دستگیره فشاری یا مگنتی) استفاده کنید باعث میشه که آشپزخانه رو خیلی شیک و مرتب نشون بده و می‌شه خیلی راحت اونو با رنگ‌های مختلف دکوراسیون و وسایل آشپزخانه هماهنگ کرد.

از کابینت کارتون درخواست کنید تا برای دور درهای کابینت از نوار میلیمتری استفاده بکنه این باعث می‌شه که نمای نهایی کار خیلی ظریف تر و زیباتر دربیاد.

تمیز کردن کابینت آشپزخانه هایگلاس کار خاصی نداره چون سطحش صافه به راحتی می‌تونید با یه دستمال میکروفایبر نمدار تمیزش کنید و با یه دستمال تمیز دیگه خشکش کنید، بر خلاف کابینت‌های قدیمی که روش برجسته بود و کلی چربی و کثیفی جمع می‌کرد.

معایب :

اما! چون کابینت آشپزخانه هایگلاس براق هستند خیلی راحت اثر انگشت روش میوفته و کثیفی و خراش رو خیلی واضح نشون می‌ده، در حقیقت تنها عیبی که می‌شه به کابینت آشپزخانه هایگلاس گرفت همینه. پس با خودتون کنار بیایید دلتون می‌خواد یه آشپزخانه مدرن و زیبا داشته باشین با چندتا لک انگشت که به راحتی پاک می‌شه یا یه آشپزخانه معمولی بدون لک انگشت؟ انتخاب با شماست! دوباره تاکید می‌کنیم که جای اثر انگشت و لک رو می‌شه به راحتی با یه دستمال از بین برد.

کثیفی و خراش به خصوص اگه کابینت دارای رنگ‌های تیره باشه بیشتر به چشم میاد، اگرچه زاویه تابش نور به کابینت هم مهمه. گاهی ممکنه خراش و اثر انگشت واقعا به چشم نیاد، به خصوص اگه از کابینت آشپزخانه هایگلاس طرح دار استفاده کرده باشید.

توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان کانتر آشپزخانه رو از نوع هایگلاس انتخاب نکنید چون پتانسیل زیادی برای خط و خش برداشتن داره و متاسفانه برای خراش‌های بوجود اومده روی سطح کابینت آشپزخانه هایگلاس نمی‌شه کاری انجام داد و هر چقدر بیشتر باهاش کلنجار برید وضعیت رو بدتر می‌کنید. تنها راه چاره تعویضه. البته می‌شه از نوع ام دی اف با روکش اکلریک استفاده که ضخیم تر از بقیه روکش هاست و با پولیش می‌شه خط و خش رو از روش پاک کرد.

کابینت سفید های گلاس با دیوارپوش چوبی

کابینت سفید با دیوارپوش چوبی

بازتاب نور روی کابینت‌های بالایی بیشتره و بیشتر توی چشم هستن، بنابراین اگه می‌خواید با قیمت کمتری یه آشپزخانه شیک و مدرن داشته باشید می‌تونید کابینت‌های بالایی رو هایگلاس انتخاب کنید و از نوع نیمه مات یا مات برای کابینت‌های پایینی استفاده کنید. اصولا در قیمت گذاری ساخت کابینت، ردیف‌های پایین به علت ارتفاع بیشتری که دارن متریال بیشتری استفاده ‌می‌کنن بنابراین ردیف پایین رو می‌تونید با قیمت ارزونتری از یه جنس معمولی بسازید.

پیشنهاد استفاده از ترکیب کابینت آشپزخانه هایگلاس و مات برای افرادی که بچه دارن و زندگیشون پر از اثر پنجه‌های کوچولوی بچه هاست هم کارسازه.

اگه از کابینت نیمه مات، ملامینه یا ام دی اف برای ردیف‌های پایینی استفاده می‌کنید می‌تونید از کابینت کار خودتون بخواید تا از لامپ‌های ال ای دی تو کار، زیر کانتر کابینت استفاده بکنه تا اینجوری نور بیشتری در ردیف‌های پایینی داشته باشید . اینطوری کار خیلی شیک و خاص می‌شه.

ایده های جذاب برای زیبا تر کردن کابینت هایگلاس

استفاده از کاشی‌های استیل و تایل‌های آیینه‌ای هم یکی دیگه از روش‌هایی هست که می‌تونید نمای درخشانی به آشپزخانه بدید و جبران کابینت‌های مات و نیمه مات پایین بشه. سرامیک‌ها و کف پوش‌های براق و صیقلی رو نباید از قلم بندازیم.

یه مورد دیگه که در مورد کابینت آشپزخانه هایگلاس وجود داره تغییر رنگ اون در مقابل نور آفتابه. اگه آشپزخانه‌تون نورگیره و کابینت‌ها مستقیما در معرض نور خورشید قرار می‌گیره باید حتما از پرده‌های ضخیم استفاده کنید چون نور مستقیم خورشید به مرور باعث زرد شدن رنگ کابینت‌ها می‌شه. البته اگه نوع ورق هایگلاستون مرغوب باشه این اتفاق نمیفته.

امکان تعویض دستگیره‌های کابینت آشپزخانه هایگلاس وجود داره که این خودش یه گزینه ویژه محسوب می‌شه و می‌تونیم با یه تغییر کوچیک نتیجه چشمگیری رو داشته باشیم. اگه از کابینت‌های بدون دستگیره استفاده کنید همیشه با مشکل اثر انگشت روی در کابینت‌ها روبرو هستید. اگه حساس به کثیفی و اثر انگشت هستید می‌تونید از دستگیره‌هایی که پایه بلندتری دارن استفاده کنید تا احتمال خوردن دست به کابینت کمتر هم بشه.

کابینت آشپزخانه مشکی هایگلاس

کابینت آشپزخانه مشکی هایگلاس

رنگ بندی کابینت high gloss

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه هایگلاس به طرح انتخابی شما برای کابینت‌ها بستگی داره و بعضیا هم به مد روز توجه می‌کنن، اما نهایتا رنگی رو انتخاب کنید که دوست دارید، یادتون باشه که شما قراره روزها تو آشپزخانه وقت بذارید پس رنگی رو انتخاب کنید که ازش لذت می‌برید.

خوشبختانه کابینت آشپزخانه هایگلاس رنگ بندی متنوعی داره، می‌تونید رنگ کابینت‌ها رو به صورت یکدست سفید انتخاب کنید یا اگه حس می‌کنید اینجوری خیلی بی روح و خنثی می‌شه از ترکیب دو رنگ مثل سفید و مشکی یا کرم و قهوه‌ای استفاده کنید. اصولا ترکیب رنگ نمای شیکی به آشپزخانه می‌ده.

هایگلاس سفید مشکی با کنتراستی که ایجاد می‌کنه باعث جذابیت فوق العاده آشپزخانه می‌شه. هایگلاس کرم قهوه ای و هایگلاس سفید طلایی با تزریق رنگ گرم به محیط آشپزخانه نمای جذاب تری برای اون ایجاد می‌کنند.

مزیت استفاده از رنگ یکدست اینه که اگه بعد از مدتی ازشون دلزده شدین می‌تونید با تعویض درب برخی از کابینت‌ها یه طرح ترکیبی بسازید و تغییر زیادی رو ایجاد کنید.

درب های کابینت هایگلاس سفید

درب های کابینت هایگلاس سفید

قیمت کابینت های گلاس

قیمت کابینت آشپزخانه هایگلاس به مواردی مثل طرح انتخاب شده، برند ورق هایگلاسی که استفاده می‌شه (هایگلاس ایرانی یا هایگلاس ترک)، ابزار و یراقی که در طول ساخت استفاده می‌شه و مدل و جنس دستگیره بستگی داره. با انتخاب یه طرح ساده و زیبا و یه جنس با کیفیت می‌شه با یه قیمت خوب و هزینه مناسب یه آشپزخانه مدرن و زیبا داشته باشید.

پرطرفدار ترین رنگ های هایگلاس :

کابینت آشپزخانه هایگلاس سفید

سفید یکی از پر طرفدارترین انتخاب ها برای کابینت آشپزخانه هایگلاس هست. هایگلاس سفید براحتی با سایر رنگ ها ترکیب میشه . همچنین رنگ سفید نور رو به خوبی منعکس می کنه و فضای آشپزخانه شما رو روشن تر و پر نور و درخشان تر نشون میده. اگه فضای آشپزخانه شما کوچیکه بهترین انتخاب رنگ سفید میتونه باشه.

کابینت هایگلاس سفید با دیوارهای بنفش

کابینت هایگلاس سفید با دیوارهای بنفش

کابینت آشپزخانه هایگلاس مشکی

از رنگ مشکی بیشتر به عنوان رنگ دوم در ترکیب با رنگ های روشن استفاده میشه . مشکی رنگ مدرنی محسوب میشه که نکته مهم اون ترکیب رنگش با رنگ های روشن هست. رنگ مشکی هنگامی بیشترین جلوه رو داره که فضای سایر بخش های خانه و آشپزخانه دارای رنگ روشن باشه .

کابینت مشکی هایگلاس با کف چوبی

کابینت مشکی هایگلاس با کف چوبی

کابینت آشپزخانه هایگلاس طرح چوب

طرح چوب هم طرفداران خاص خودش رو داره. کابینت آشپزخانه هایگلاس طرح چوب رنگ بندی های تیره و روشن داره. در انتخاب این طرح دقت کنید رنگ متعادلش رو انتخاب کنید . رنگ تیره فضای آشپزخانه رو تاریک و رنگ روشن فضای آشپزخانه را بی روح نشون میده.

بصورت کلی کابینت های آشپزخانه هایگلاس طرح چوب با رنگ سبز خیلی خوب ست میشن . بنابراین میتونید از گل و گیاه های خانگی برای تزئین فضا و تعادل رنگ در دکوراسیون داخلی آشپزخانه خودتون استفاده کنید.

کابینت highgloss طرح چوب

کابینت highgloss طرح چوب

کابینت آشپزخانه هایگلاس قرمز یا بنفش

رنگ قرمز یا بنفش رنگ های مدرنی محسوب میشن که جدیداً در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار میگیرن . در انتخاب این رنگ ها دقت کافی رو داشته باشید و اگر فضای آشپزخانه شما به اندازه کافی بزرگ هست از قرمز و بنقش استفاده کنین. چون طراحی کابینت آشپزخانه هایگلاس قرمز یا بنفش فضای داخلی شما رو کوچیک و گرقته تر نشون میده. همچنین سعی کنید قرمز و بنفش رو با رنگ های روشن ترکیب کنید تا هم انعکاس نور بیشتری داشته باشه و هم از شدت اثر رنگ تیره کم کنه و فضای آشپزخانه رو بازتر و روشن تر کنه. همچنین میتونید روی کابینت ها و اپن وسایل کمتری قرار بدید .

کابینت قرمز هایگلاس با ترکیب سفید و چوب

کابینت آشپزخانه هایگلاس سبز

رنگ سبز از اون رنگ هایی نیست که همه جا استفاده کنن. چون این رنگ خیلی خاصه و حتما باید به دکوراسیون سایر فضاهای منزل هم بیاد . معمولاً کابینت آشپزخانه هایگلاس سیر رو با رنگ زرد ست میکنن .

کابینت مدرن هایگلاس سبز

کابینت آشپزخانه هایگلاس طوسی

طوسی یک رنگ خنثی هست و میتونید با رنگ های ملایم مثل نارنجی و زرد و بنفش و . . . ترکیب کنید . یادتون باشه هیچ وقت طوسی رو به تنهایی استفاده نکنید چون آشپزخونه رو خیلی بی روح میکنه .

کابینت طوسی هایگلاس با کف چوبی

کابینت آشپزخانه هایگلاس نارنجی

رنگ نارنجی مثل رنگ قرمز هیجان و انرژی داره و آشپزخانه رو کوچکتر و گرفته تر تشون میده. بنابراین حتما اون رو با رنگ های ملایم و روشن ترکیب کنید تا بیشترین جلوه رو برای آشپزخانه به ارمغان بیارید .

کابینت آشپزخانه هایگلاس نارنجی

کابینت آشپزخانه هایگلاس نارنجی

کابینت آشپزخانه هایگلاس آبی

آبی از اون رنگ های کلاسیک و پرطرفداره . البته بیشتر از این رنگ در اتاق خواب استفاده میشه اما شما محدودیتی در استفاده از اون تو آشپزخانه ندارید. ترکیب آبی و رنگ طوسی خیلی میتونه زیبا و چشم نواز بشه .

کابینت آشپزخانه هایگلاس آبی

کابینت آشپزخانه هایگلاس قهوه ای

رنگ قهوه ای رنگ متداولی برای آشپزخانه هست. کابینت آشپزخانه هایگلاس قهوه ای دارای رنگ خنثی هست. برای جلوه بیشتر این رنگ رو معمولاً با سفید یا کرم ترکیب میکنن . خیلی ها فکر میکنن ااین رنگ خیلی تکراری شده و دیگه مثل سابق خاص نیست ولی تجربه ثابت کرده افراد زیادی این رنگ رو دوست دارن . اگر قهوه ای رو با رنگ های مکمل دیگه ای بدرستی ست کنید میتونه تداعی کننده محیط های سنتی و خاطره انگیز باشه. شما میتونید از این رنگ تو آشپزخانه های بزرگ استفاده کنین.

کابینت آشپزخانه قهوه ای هایگ لاس

به خاطر داشته باشید :

ترکیب رنگ سفید و طوسی علی رغم خنثی بودن هر دو رنگ میتونه آشپزخانه رو مدرن نشون بده. برای متعادل کردن رنگ ها میتونید از وسایل با رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی و سبز استفاده کنید

رنگ قهوه‎ای همیشه زمانی که با سفید به کار گرفته میشه کنتراست رنگ خوبی رو بوجود میاره

ترکیب رنگ سفید قهوه ای هم توی دکوراسیون های مدرن و امروزی جواب میده هم تو دکوراسیون های سنتی . پس خودتون رو در استفاده از این رنگ محدود نکنید.

گاهی ترکیب رنگ سفید و طوسی در صورتی که از تناژ رنگی مناسبی استفاده نشه میتونه چشم رو اذیت کنه. اینطور مواقع بهتره از رنگ کرم که از سفید کمی گرم تره استفاده کنید تا علاوه بر جلوه مدرن اشپزخانه کمتر چشم رو اذیت کنه .

کابینت هایگلاس سفید با پیشخوان چوبی

کابینت هایگلاس سفید با پیشخوان چوبی

کابینت رنگ روشن و تیره های گلاس

کابینت رنگ روشن و تیره هایگلاس

چگونه کابینت های گلاس را تمیز کنیم ؟

در اشپزخانه هایی با کابینت هایگلاس مخصوصا اگر انتخاب شما رنگ سفید آن باشد نظافت و تمیز نگه داشتن آن می تواند جلوه و زیبایی فضا را دو چندان کند. برای تمیز کردن کابینت هایگلاس به هیچ عنوان از اسفنج ها زبر و مایع های سفید کننده استفاده نکنید. پدر ماشین لباسشویی نیز گزینه خوبی نیست. تمیز کردن کابینت های high gloss بسیار راحت است. از یک دستمال مایکرو فایبر استفاده کرده ان را کمی به آب آغشته کنید تا همه لکه ها تمیز شوند سپس با یک پارچه نرم خشک روی سطح را پاک کنید تا هیچ لکه آبی به جای نماند.

لایک : 0
کد امنیتی رفرش

درباره ی سایت

شما می توانید در اینجا درباره ی خودتان بنویسید تا مخاطبان سایت با شما و فعالیت های شما آشنا شوند. شما می توانید در اینجا درباره ی خودتان بنویسید تا مخاطبان سایت با شما و فعالیت های شما آشنا شوند. شما می توانید در اینجا درباره ی خودتان بنویسید تا مخاطبان سایت با شما و فعالیت های شما آشنا شوند. شما می توانید در اینجا درباره ی خودتان بنویسید تا مخاطبان سایت با شما و فعالیت های شما آشنا شوند. شما می توانید در اینجا درباره ی خودتان بنویسید تا مخاطبان سایت با شما و فعالیت های شما آشنا شوند. شما می توانید در اینجا درباره ی خودتان بنویسید تا مخاطبان سایت با شما و فعالیت های شما آشنا شوند. شما می توانید در اینجا درباره ی خودتان بنویسید تا مخاطبان سایت با شما و فعالیت های شما آشنا شوند.

من را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

عنوان مطلب

عنوان مطلب شما در اینجا

موضوع مطلب 20 اردیبهشت 98
عنوان مطلب

عنوان مطلب شما در اینجا

موضوع مطلب 20 اردیبهشت 98
عنوان مطلب

عنوان مطلب در اینجا

موضوع مطلب 20 اردیبهشت 98
عنوان مطلب

عنوان مطلب شما در اینجا

موضوع مطلب 20 اردیبهشت 98

گالری تصاویر

در زیر تعدادی از نمونه کارها و عکس های من را مشاهده می کنید

پست های برگزیده من

در اینجا شما می توانید تعدادی از پست های پرطرفدار سایت را مشاهده نمایید

نظرات خود را با من در میان بگذارید

شما می توانید یک پیغام کوتاه برای مخاطبان و کاربران سایت خود در اینجا درج بکنید و سپس با استفاده از لینک زیر او را به یک صفحه ی خاص هدایت نمایید.

کلیک کنید